me, myself and i.

mitt ADD-liv Natalie.

jag tänkte berätta om mitt liv för er som inte vet om hur allt ligger till.

jag kan ju börja med och säga att jag har ADD, jag har tydligen haft

det i hela mitt liv. första gången jag bad om hjälp var när jag var liten,

jag kanske var i 6 års åldern men jag fick ingen hjälp utan dom sa bara

"du kan om du vill, vi vet att du är en duktig tjej". jag har alltså bett om

att få en 'personlig assistent' eller vad man ska kalla det, en som hjälper

till i skolan osv. men i alla fall så har jag bett om den hjälpen under hela

min skolgång ungefär, mått dåligt, vägrat gå till skolan, gjorde så att det

blev stora bråk mellan mig och familje-medlemmar, bråkade, skadade mig

själv jag orkade helt enkelt inte med mer. jag ville försvinna.

skolan tänkte ringa polisen så att dom kom och

hämtade mig för att jag inte ville gå till skolan, och jo tack jag vet att det

är lag på att man måste gå till skolan, men vad fan skulle jag göra när

jag bara satt där?! jag fattade inte ett skit av vad dom snackade om!

vissa lärare sa till mig "där sitter hon som aldrig kommer få ett bra liv"

och bara gick förbi mig. det tog så hårt på mig. den enda läraren som

har verkligen försökt och försökt är Johanna Andersson, jag vet inte

hur jag någonsin ska kunna tacka dig, du är värd allt! genom tårar,

bråk och glädje har du försökt att stötta mig och hjälpa mig till

100% tusen tack för att du, just du kom till östbyskolan! ni andra

lärare kan ta och dra er någonstans, om ett barn ber om hjälp,

GE DOM DEN HJÄLPEN DOM VILL HA! jag vet hur det känns och

det känns långt in i hjärtat.

det hade nog varit skillnad om jag fick den hjälpen jag behövde för jag

hade nog absolut inte varit samma person som jag är idag, allt

hade nog varit mer lyckligt och jag hade nog varit en gladare

människa. nu har jag i alla fall fått min hjälp efter ungefär

10 års tid, usch ni borde skämmas!
4år i skolan, jobba med det jag kan i min takt, inga läxor osv osv.

ADD vanliga symptom vid
-Ofta mycket lättdistraherad av yttre stimuli
-Ofta svårt att följa instruktioner
-Svårt att styra uppmärksamheten
-Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs, verkar drömmande
-Svårt att organisera målinriktade aktiviteter
-Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan


alla ni som läser detta kanske tror att jag är helt mongolid,
äkta vänner stannar och falska vänner försvinner som jag brukar säga.
Love Natalie <3


Kommentarer
Postat av: elin

jag älskar dig för den du är, och det kommer jag aldrig sluta att göra. du är helt otrolig, den bästa människan som satt sina fötter på vår jord <3

2009-03-05 @ 18:52:47
Postat av: Gordana

Hej min underbara lilla extra dotter. Du är en av de modigaste jag känner, och jag skäms för att jag bråkat med dig.. Tänk om vi alla vetat om detta tidigare.. Love you.. // Mammi

2009-03-06 @ 08:52:56
Postat av: Annelie

Tänk på att det är just den DU är som gör dig till den underbara och älskade dottern som jag älskar över allt annat på denna jord. Jag är vansinnigt stolt över dig att vara din mamma. Dom som inte har vett att älska dig för den du är är ändå inget att ha. Håll ditt huvud högt och låt ingen trampa på dig. Puss på dig gumman!!!!

2009-03-08 @ 20:12:27
Postat av: fia

Jag älskar dig! Du är perfekt som du är! Puss, moster

2009-03-09 @ 13:43:13
Postat av: Vicktoria

jag älskar dig precis som du är & de kommer ja alltid att göra . Vi har allt kul ihop när vi väl ses , om de nu inte är så ofta som man kanske önskar men ..

Bara för att du har de du har betyder de inte man ska dra , äkta vänner stannar livet ut så ärre bara ! Älskar dig gumman <3

2009-03-10 @ 11:22:42
URL: http://unikapuffen.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Du är den du är & de är ingen som kan ändra på de . Äkta vänner är dom som ställer upp & som alltid finns där för dig , jag är en av dom , tänker inte släppa taget om dig bara för att du har de du har ! Även om vi nu inte ses så ofta så älskar ja dig precis som du är & hoppas att du vet de oxå ! Du är en äkta vän ! <3

2009-03-10 @ 11:24:50
URL: http://unikapuffen.blogg.se/
Postat av: Elinor

Ja just de, du är PERFEKT precis som du är!!.

Jag älskar dig massor <3



pussar moster Elinor <3

2009-03-10 @ 18:12:14
URL: http://ronile.blogg.se/
Postat av: Angelina

Love you anyway sis!!

Du är en underbar människa och älskad av såå många på denna jord!!

Stor KRAM av mig! Älskar dig massor!

2009-03-14 @ 22:31:27
URL: http://angelinadernsjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0